چگونه پیامگیر صوتی اپراتورهای مختلف را فعال یا غیر فعال کنیم؟


چگونه پیامگیر صوتی اپراتورهای مختلف را فعال یا غیر فعال کنیم؟

اپراتورهای تلفن همراه در کشور همواره در تلاش هستند تا با ارائه خدمات جدید به مشترکین خود رضایت آنها را جلب کنند. همچنین عنوان بهترین اپراتور کشور را از رقبا گرفته و به نام خود کنند. یکی از این خدمات، سرویس پیامگیر صوتی یا Voice Messaging Service است. این سرویس در واقع همان منشی تلفنی است که در صورت خاموش بودن گوشی نیز به شما کمک می‌کند.

شاید تا به حال برای شما اتفاق افتاده باشد که به دلایلی به تلفن همراه خود دسترسی نداشته و یا خارج از محدوده پوشش اپراتور باشید. اما دوست ندارید که تماس‌های دریافتی را در این مدت از دست بدهید. پس می‌توانید سرویس پیغام‌گیر صوتی مربوط به اپراتور خود را فعال کنید. در این صورت تماس‌گیرندگان به سیستم پیغام‌گیر صوتی شما متصل شده و پیام می‌گذارند. شما نیز می‌توانید در فرصت مناسب به این پیام‌ها گوش دهید.

در ادامه روش‌های فعال سازی و غیر فعال سازی این خدمت در اپراتورهای مختلف را می‌گوییم. معمولاً کاربران اپراتورها می‌توانند این خدمت را با شماره گیری یک کد دستوری ویژه هر اپراتور فعال کرده و هر زمان که مایل باشند آن را غیرفعال کنند.

سرویس پیامگیر صوتی همراه اول

همراه اول که از اپراتورهای بزرگ و محبوب کشور است همیشه در تلاش بوده تا با ارائه سرویس‌های متنوع به مشترکین خود خدمت کند.

 

 

خرید سیم کارت همراه اول

رند‌ترین شماره‌ها را در سایت  ديجى رند جستجو کنید.

 

 

اگر از مشترکین دائمی یا اعتباری همراه اول هستید، می توانید این خدمت را از طریق سامانه جامع خدمات این اپراتور فعال کنید. برای این کار می‌توانید از یکی از سه روش زیر اقدام کنید:

  • کد دستوری *۲۴۱*۱۰* را شماره‌گیری کنید
  • عدد ۲۴۱ را به سرشماره ۱۰ ارسال کنید
  • از طریق سامانه همراه من اقدام به فعال‌سازی کنید

پس از فعال سازی سرویس پیامگیر صوتی، تمامی تماس‌های بدون پاسخ شما به شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ منتقل می‌شود. همراه اول با ارسال پیامک از همین سرشماره، وجود پیام صوتی جدید را به شما اطلاع می‌دهد. اکنون می‌توانید با ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ تماس گرفته و این پیام‌ها را بشنوید.

 

دانلود برنامه منشی تلفنی همراه اول

 

ویژگی‌های پیامگیر صوتی همراه اول

  • امکان تعیین کلمه عبور برای پیامگیر و با شماره گیری ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ وجود دارد.
  • شما قادر هستید به کمک یکی از روش‌های بالا، پیامگیر صوتی را در وضعیت No answer یا عدم پاسخ‌گویی قرار دهید. در این صورت، اگر امکان پاسخ‌گویی نداشته باشید؛ تماس‌های دریافتی به شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ منتقل می‌شود.
  • اگر فرد تماس‌ گیرنده برای شما پیام بگذارد، از همین سرشماره و با پیامک از وجود پیام صوتی مطلع خواهید شد. اما اگر پیامی نگذارد، از سرشماره ۱۰۰۸۲ پیامکی با عنوان وجود یک تماس بی‌پاسخ دریافت خواهید کرد.
  • این امکان برای شما فراهم شده تا از خط خود با شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ تماس بگیرید و پیام‌های جدید را شنیده یا آنها را مدیریت کنید.
  • اگر به سیم کارت خود دسترسی نداشته باشید، می‌توانید با سایر خطوط این اپراتور با شماره ۹۹۱۰۰۰۹۹۱۳ تماس بگیرید و بعد از وارد کردن کلمه عبور، پیام‌های خود را بشنوید.

قوانین فعالسازی و عدم فعالسازی این سرویس

*مشترکین همراه اول می‌توانند این سرویس را تنها با استفاده از راه‌های گفته شده فعال یا غیر‌فعال کنند. یعنی فعال/غیر‌فعال‌سازی این سرویس از طریق درگاه پیامکی ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ یا دفاتر خدمات ارتباطی وجود ندارد.

*این پیامگیر به صورت پیش فرض در وضعیت عدم پاسخ‌گویی (No answer) فعال است. البته شما می‌توانید از طریق تنظیمات تلفن همراه خود، آن را به وضعیت دیگری از جمله در دسترس نبودن یا Unreachable و مشغول بودن شماره یا Busy به شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ منتقل کنید.

 

فعال سازی پیامگیر صوتی همراه اول

 

*شما می‌توانید این خدمت را روی شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲فعال کنید. اگر با تنظیمات گوشی این شماره را به شماره دیگری تغییر دهید، قادر به دریافت پیام صوتی نخواهید بود.

*اگر سرویس تماس‌بان را فعال کرده باشید، می‌توانید سرویس پیامگیر صوتی را هم به صورت همزمان فعال کرده و از قابلیت‌های آن در وضعیت در دسترس نبودن و عدم پاسخ‌گویی به تماس استفاده کنید.

*اگر سرویس انتقال تماس را با شماره گیری کد دستوری #۲۴۳*۱۰* یا ارسال عدد ۲۴۳ به سرشماره ۱۰ غیرفعال کنید، سرویس پیغام‌گیر صوتی شما فعال نمی‌شود.

*دریافت پیام صوتی رایگان بوده اما شنیدن پیام‌ها هزینه‌ای معادل با هزینه تماس درون شبکه‌ای خواهد داشت.

*دریافت پیام صوتی در حالت رومینگ، هزینه‌ای معادل با مکالمه با ایران + مکالمه دریافتی، در پوشش شبکه آن اپراتور دارد. ضمناً شنیدن پیام در این حالت، هزینه معادل مکالمه با ایران دارد.

سرویس تماس بان همراه اول

در کنار سرویس پیامگیر صوتی همراه اول، سرویس تماس بان یکی دیگر از خدمات این اپراتور بوده که به هر دو مشترکین دائمی و اعتباری ارائه شده است. با استفاده از این سرویس، در زمان در دسترس نبودن و نیز خاموش بودن گوشی، می‌توانید از تمامی تماس‌های دریافتی خود باخبر شوید.

به کمک سرویس تماس بان همراه اول که کاملا رایگان بوده، پس از دسترسی دوباره شما به شبکه، شماره تمامی افرادی که با شما تماس گرفته بودند به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود. این خدمت زمان تماس این افراد را هم برای شما ارسال خواهد کرد.

 

دانلود صدای پیغام گیر صوتی

 

قوانین و شرایط سرویس تماس بان همراه اول

تماس بان نیز مشابه پیامگیر صوتی همراه اول و دیگر خدمات این شرکت، قوانینی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • امکان استفاده از این سرویس برای تمامی مشترکین دائمی و اعتباری وجود دارد.
  • شما می‌توانید این خدمت را از طریق پیامک فعال/غیر فعال کنید. همچنین وضعیت آن را از طریق پیامک بررسی کنید.
  • اطلاعات تماس گیرنده که شامل شماره، تاریخ و زمان تماس است به صورت پیامی برای شما ارسال می‌شود.
  • اگر از یک شماره خاص، چندین تماس از دست رفته داشته باشید مجموع تعداد این تماس‌ها به همراه ساعت دقیق و روز آخرین تماس از دست رفته به شما اطلاع داده می‌شود.
  • فعال سازی و استفاده از این سرویس کاملا رایگان است.

چطور سرویس تماس بان را فعال کنیم؟

برای فعال سازی یا عدم فعال سازی سرویس تماس بان می‌توانید کدهای مربوط به هر درخواست را به شماره ۹۹۱۴ ارسال کنید. توجه کنید که این اعداد را به صورت لاتین به شماره گفته شده بفرستید. جدول مربوط به این خدمت به همراه کدهای آن به شکل زیر است:

 

نوع درخواست: کد مربوطه:
فعال سازی ۱
غیر فعال سازی ۵
اطلاع از وضعیت سرویس ۰
راهنمای سرویس ارسال پیام خالی

سرویس پیامگیر صوتی ایرانسل

اپراتور ایرانسل که اولین شرکت ارائه دهنده سرویس‌های GPRS و MMS از سا�� ۸۶ بوده است، می‌کوشد تا در بازار رقابت با اپراتورهای دیگر بهتر عمل کند. و خدمات متنوع‌تری را به ساده ترین شکل ممکن و به صورت کدهای دستوری یا تلفن گویا به کاربران خود ارائه کند.

 

 

کدهای دستوری ایرانسل

این کدها را به خاطر بسپارید تا برای شما مشکلی پیش نیاید

 

 

اگر از مشترکین اپراتور ایرانسل هستید برای فعال‌سازی این سرویس کافی است کد دستوری #۱*۵*۴*۵۵۵* را با تلفن خود شماره گیری کنید.

 

فعال سازی پیامگیر صوتی ایرانسل

 

همچنین می‌توانید برای لغو این سرویس کد #۳*۵*۴*۵۵۵* را شماره گیری کنید. برای شنیدن پیام‌های خود می‌توانید با شماره ۷۱۰ تماس گرفته و از طریق گوشی موبایل خود پیام‌ها را بشنوید.

ویژگی‌های پیامگیر صوتی ایرانسل

  • این سرویس می‌تواند ۳۰ پیام ۱۲۰ ثانیه‌ای را ذخیره کند.
  • اگر تماس‌های خود را به پیام‌گیر صوتی منتقل کنید دیگر قابلیت انتقال آنها را به شماره دیگری نخواهید داشت.
  • استفاده از این سرویس به تلفن همراه هوشمند نیاز ندارد.
  • مدت زمان ذخیره پیام‌های شنیده نشده در پیامگیر صوتی ایرانسل ۲ روز و پیام‌های شنیده شده تا ۷ روز است.

 سرویس آوای ناشنوا ایرانسل

اپراتور ایرانسل در کنار سرویس پیامگیر صوتی که درباره آن صحبت کردیم، خدمات متنوع دیگری نیز دارد. یکی از این خدمات، سرویس آوای ناشنوا است. این سرویس برای آن دسته از افرادی است که ناشنوا یا کم شنوا هستند. این افراد می‌توانند با فعال کردن سرویس آوای ناشنوا به تماس گیرنده خود اطلاع دهند به جای برقراری تماس صوتی، با استفاده از پیامک یا پیام صوتی با آنها صحبت کند.

استفاده از سرویس آوای ناشنوا کاملا رایگان می‌باشد. اطلاع رسانی به فرد تماس گیرنده، از طریق متن یا پیام صوتی با دریافت پیامی به این شکل است: «سلام، شما با یک فرد کم شنوا یا ناشنوا تماس برقرار کرده‌اید. در صورت تمایل لطفا برای ارتباط با وی، از طریق پیامک اقدام کنید»

روش فعال سازی و غیر فعال سازی سرویس آوای ناشنوا

فعال سازی: برای فعال سازی این سرویس دو راه دارید:

  1. عدد ۱۵ را به شماره ۷۵۷۵ ارسال کنید.
  2. عبارت deaf را به شماره ۸۵۸۵ بفرستید.

غیر فعال سازی: روش‌های غیر فعال سازی این سرویس هم به صورت زیر است:

  1. حرف L را به شماره ۸۵۸۵ ارسال کنید.
  2. عبارت ۹۲۱۵۸۴(فاصله)HZ را به شماره ۷۵۷۵ ارسال کنید.

ارسال این پیامک‌ها رایگان است.

سرویس پیامگیر صوتی رایتل

اگرچه این اپراتور هنوز سرویس پیامگیر صوتی را برای مشترکین خود فعال نکرده اما می‌توانید از سرویس انتقال تماس و یا سرویس تماس‌های از دست رفته که تا حدودی شبیه به این خدمت است استفاده کنید.

 

فعال سازی پیامگیر صوتی رایتل

سرویس انتقال تماس

زمانی که به هر دلیل قادر به پاسخگویی به تماس‌های خود نیستید؛ به کمک سرویس انتقال تماس می‌توانید تماس‌های دریافتی خود را به شماره دیگری منتقل کنید. شما می‌توانید موارد زیر را در این خدمت تنظیم کنید:

  • انتقال همه تماس‌ها
  • انتقال تماس‌ها در صورت مشغول بودن خط
  • انتقال تماس‌ها در صورت عدم پاسخگویی
  • انتقال تماس‌ها هنگام عدم دسترسی

نحوه کارکرد و هزینه سرویس انتقال تماس

می‌توانید همه تنظیمات گفته شده را در قسمت تنظیمات تماس گوشی خود انجام دهید. امکان استفاده همزمان از این سرویس و سرویس تماس‌های از دست رفته وجود ندارد.

 

 

رفع مسدودی سیم کارت رایتل

سیم کارت رایتل خود را به کمک این روش‌ها و به آسانی مجدداً فعال کنید

 

 

فعال سازی این خدمت برای مشترکین رایتل هزینه‌ای ندارد. اما در صورت استفاده هزینه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شود. یعنی اگر مشترک شماره خود را به شماره دیگری انتقال داده و فردی با او تماس بگیرد، در صورت انتقال تماس هزینه مکالمه با شماره منتقل شده محاسبه می‌گردد.

سرویس تماس های از دست رفته

زمانی که تلفن همراهتان خاموش بوده، خارج از محدوده آنتن‌دهی رایتل هستید، مشغول مکالمه بوده و تماس ورودی دیگری دارید، می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. به کمک این خدمت این تماس‌ها در سامانه ذخیره شده و پس از روشن کردن گوشی یا قرارگیری در ناحیه تحت پوشش اپراتور رایتل، جزئیات آن برای شما پیامک خواهد شد.

 

پیغام گیر تلفن

نحوه کارکرد و هزینه سرویس‌ تماس‌های از دست رفته

این سرویس به صورت پیش‌فرض برای تمامی مشترکین فعال بوده و هزینه‌ای برای فعالسازی/غیر‌فعالسازی و پیامک‌های آن گرفته نمی‌شود. فعالسازی و انجام تنظیمات این خدمت با شماره‌گیری کد دستوری #۱۳۰* انجام می‌شود.

کاربران رایتل می‌توانند به قسمت مدیریت حساب کاربری و سپس بخش محصولات من رفته و سرویس “تماس‌های از دست رفته” را غیرفعال و یا مجدداً فعال کنند. همچنین می‌توانند فعالسازی و تنظیمات این سرویس را با استفاده از سامانه پیامکی ۲۰۲۰ به صورت زیر انجام دهند:

  • مشاهده وضعیت فعلی با ارسال عبارت VIEW MCA به سامانه ۲۰۲۰٫
  • فعال‌سازی سرویس با ارسال ON MCA به ۲۰۲۰٫
  • غیر‌فعال‌سازی سرویس با ارسال OFF MCA به شماره ۲۰۲۰٫
  • دریافت راهنمایی درباره این سرویس با ارسال عبارت HELP MCA به سامانه ۲۰۲۰٫

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با سرویس پیامگیر صوتی اپراتورهای مختلف کشور و مزیت‌های استفاده از آن در زمان عدم پاسخگویی به تماس‌ها آشنا کنیم. همچنین راه‌های فعالسازی آن را بیان کردیم. در ادامه هم خدمات دیگری از اپراتورهای همراه اول و ایرانسل را معرفی کردیم.

شما تا به حال از کدام یک از سرویس‌های پیامگیر صوتی، تماس بان یا آوای ناشنوا استفاده کرده‌اید؟ تجربه شما در استفاده از این خدمات چگونه است؟ آیا اپراتورهای کشور توانسته‌اند در ارائه آن‌ها به خوبی عمل کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد میشود